25 Ağustos 2006

Lovemark

Bilen bilir. Bir-iki kişi bilir ama bilir...

3 bin yıl önce dile gelmiş bir felsefe de olsa, yeni ortaya atılan bir teori de olsa, okuyarak öğrenmeden evvel onları kendi aklımla bulmayı severim.

Ha, çaba harcamam bunun için ama örneklerine rastgeldikçe 'onlar gibi bir insan olduğumu' doğrular gibi olurum. Sadece düşünen, sadece düşünerek doğruları bulabilen...

"Ne alaka?" noktasına getirtmeden anlatayım:

Neredeyse 2 yıldır çeşitli yerlerde kendi kendime çırpınır dururum. Bir sürü forumda da yazdım, sağda solda çıkan bazı yazılarımda da anlattım. Yine 'yardım almadan' ürettiğim bir teoriydi bu. Şuydu:

Bir tüketiciye, x markasını niye tercih ettiğini sorduğunuzda, somut bir yanıt yerine sadece "bilmem, seviyorum" yanıtını duyduğunuzda, olay bitmiştir!"

Buyrun bakın. Teorim sağlam baş vermiş:

http://www.kapital.com.tr/forum/tr/

Benim ise başka dertlerim var. Evet evet; konuyla ilgili...

Buradan buyrun...

1 yorum:

lovemark dedi ki...

Evet yazınız kısa da olsa katılıyorum, lovemark konusunda sonuna kadar inancı olan ve işletmelerin kurtuluşunu burda gören biri olarak...
Ben de sizin blog amacınıza yakın bir blog yaptım aslında,seviyorum pazarlama iletişimi benim masterım pazarlama iletişimi üzerine zaten...
son olarakda Bizim ülkemizd eçoğu markanın bırakın lovemark marka bile olabildiklerine inanmıyorum tam anlamıyla onlara ürün demek daha iyi oluyor benim açımdan...
(yanlış anlaşılmasın yaptıkları işleri çok beğendiğim markalar tabiki var ama üst düzey bir markamız olmadıı çok açık,markadan kastım evrensel bir marka...)
iyi çalışmalar...