18 Ekim 2006

Konumlama...

Bugünkü bir müşteri toplantısında yine "ya ben yanlış biliyorum, ya onlar" zannına kapıldım. Marka telaffuz etmeden anlatmak zorundayım:

Müşterim B markası...

  • Hızlı Tüketim sektöründe A markası kendi kategorisinin lideri. B ise ikinci.
  • A markasının lokomotif ürünü açık farkla önde.
  • B markasının, A markasının lokomotif ürününün tam karşısına konumlayabildiği bir ürünü yok. Oraya konabilecek iki ürünü var ve ikisinin de hedef kitlesini ayrı tutuyorlar. Aslında, hele bunlardan biri kesinlikle tam karşısına oturuyor. (-ki uzun yıllar önce zaten misler gibi öyleydi)
  • Pazar bu yıl küçülmüş.
  • B markası 3 yeni ürün çıkarıyor; üçü de A markasının lokomotif ürününün karşısında değil. Bu üç üründen biri ise gecikmiş bir "ben de ben de! (me too)" ürünü. Diğer ikisi ise "mass" olamayacak esvafta, alt ürünler :) Amaç bu kez "me first"

Ben olsam, ilk yapacağım hamle, A'nın karşısına koyabileceğim sağlam bir ürün yaratmak için az önce bahsettiğim iki ürünü tek şapkanın altına sokup, tek bir güçlü amiral gemisi yaratmak olurdu. Yerli ve yabancı pazarı koklayarak "me first" peşinde koşar, gerekirse "me too"lara da hayır demezdim tabi.

Yaşanan durumu örnekleyeyim de biraz daha netleşsin hadise:

Bakkala gidip ürünü istediğinizde bakkal "A mı B mi?" diyor. A derseniz çıkarıp veriyor, B derseniz "Peki hangisi?" diyor.

Ne düşündüğümü ve neyi, niye anlayamadığımı biraz olsun anlatabildim değil mi?

Hiç yorum yok: