28 Aralık 2005

Vizyon çok şey değiştirir...

Online reklamverenlerin çoğu, belki de offline mecralardan yansıyan alışkanlıklarla bannerlarında kogosu, ürünü ya da her neyse görünsün ister. Banner ile interaktiviteye girmeyenler bile hadisenin ne olduğunu anlasın, mesajı alsın isterler. Fakat internet mecrasının kimyası çok farklı... Çünkü internetin sihirli değneği interaktivite! Siz hedef kitlenizi bannerla interaktiviteye sokamıyor, dikkatinlerini oraya çekemiyorsanız, ağzınızla kuş tutsanız bannerınıza baktıramazsınız. Bu, biraz da vizyon ile ilgili.

Bakınız
Fortis. 468x60 roll-over banner kapalı haldeyken şunu söylüyor: "Fareyle topu kontrol et / Tüm tuğlaları parçala"

Roll-over yaptığınızda bilenin bildiği ve çok sevdiği
Arkanoid oyunu karşımıza çıkıyor. Altta sayaç var, 3 can var, oynuyorsunuz. Tuğlalar yokolunca fonda Fortis logosu karşımıza çıkıyor. Yok, yanarsanız da banner gerçek mesajını veriyor.

Reklamverenler vizyonsuz diye suçu onlara atmak marifet değil; bu vizyonu onlara kazandırmak asıl bizlerin görevi. Yani, kabahatli biziz!

Not: Aferin dedik ama bir şeyi de hatırlatmadan edemeyeceğim: Fortis'in ilk bannerlarından birinde de logo parçalarını yukarı toplayarak logoyu oluşturma interaksiyonu söz konusuydu, süre 2 dakikaydı ama banner girilen mecraların neredeyse hepsi kendini 1 dakika içinde auto-refresh ediyordu. Banner bir işe yaramadı anlayacağınız. Hayattan öğrenecek ne çok şey var değil mi?

Hiç yorum yok: